Korrika egitea edo “Running“, askoz ere modernoagoa, azken denboraldian arrakasta haundia gauzatzen duen kirol batean bihurtzen ari da. Jendearen artean lehia sortzen duen kirola da eta gehienek kirol-oinetakoak janzten bukatzen dute eta ziztu batean korrikan hasten dira deabruak daraman arima bezala. Praktikatzen dutenek zaletasun haundia erakusten dute. Runnig-ari buruz galdetu zaien lasterkari guztiek berdina diote: hasieran oso gogorra eta ahalegin handia egin behar dela, baina trukean jasotako sariak pena merizi dutela. Ez dakite nola eta zergatik, baina korrika egitea beraien bizitzan beharrezkoa bihurtzen den une batetara iristen dira. Pertsona anitz bizimodutzat dute.

RUNNING

Sari batekin alderatzen dugu, oso desestresagarria delako, eta bestetik osasunerako dakartzan onurak oso handiak direlako. Kopenhagen, Bispebjerg-eko Unibertsitateko Ospitalean egindako ikerketek ziurtatzen dute, erregulartasunarekin eta asteko 20 minutuko bi edo hiru saio motz eginez, bizitza-itxaropena luzatu dezakeela.

Moda berri honen arrakastaren erakusgarri, lasterketa herrikoietako parte-hartzea, batez ere emakumeen lasterketetan izandako igoerak, azken 5 urteetan hirukoiztu egin bait dira eta. Orain arte, proba minoritarioak zirela esan genezake.

Running

Running

Hori bai, ez baduzu ezagutzen zer bereizten duen pronatzaile bat supinatzaile batetaitik, ez bazenitu komentatu sare sozialetan zenbat kilometro lortu zenituen azken entrenamenduan, running-eko munduari dagokionez ez zaude eguneratuta.

Hitz hauei buruz zalantzarik ez edukitzeko, eta korrika munduan ibilitakoa ez bazara seguru izango dituzala, zapalpetzeko moduari dagokion sailkapena da. Hau da, hiru lasterkari mota bereizi genitzake (supinatzaile, pronatzaile eta neutro edo arrunta).

https://www.youtube.com/watch?v=pvbJ30Ebj7c#t=56

Burututako jardueraren inguruko datuak lortu eta partekatzea posible egiten duten aplikazio negozio zabala sortu da korrika munduaren inguruan. Korrika mundua teknologi munduarekin bat egin du.

“Running” moda berri honen ondorioz agertu diren aplikazio mugikorrak eta erabiltzaileen artean onarpen gehien izan dituztenak honako hauek dira:

Sports Tracker: Funtzio sozialetan nabarmentzen da. Segimendurako ahalmenez gain, entrenamenduetarako ere oso aplikazio baliagarria da. Web-orrian izena emanda, gure bideak sinkronizatzera baimentzen gaitu. Ahotsa bidez kontrolatu daiteke entrenamendua eta gainera, erabiltzaileek mundu guztian zehar argitaratutako bideak esploratzeko aukera eskaintzen du.

Runstastic: Entrenamenduak Twitterren eta Facebooken partekatzea baimentzen du. Bere “Pro” bertsioan , kardioko bandarekin sinkroniza daitekeke, klimaren datuak ematen ditu, likido-galera… Maila ezberdinetako lastekerientzat entrenamendu-planak eskaintzen ditu.

Endomondo: Bere Android bertsioan erabiltzaile asko ditu. Posizionatze Globaleko Sistemarekin (GPS, ingeles sigletan) arakatzen ditu gure kirol praktikak. GPS-a duen ia edozein telefonok distantzia, erritmoa, kaloriak, bideak eta altimetria neurtu ditzazke.Runtastic bezala, aurrerapenak Facebook eta Twitter bidez partekatzea baimentzen du.

Bai Runtastic bai Endomondo kardio maiztasun monitorea dute. Lasterketan zehar gelditzen bazara automatikoki antzematen dute eta hidratazioaren beharraren jakinaren gainean jartzen gaitu.

RunKeeper: Android sistema eragilean erabilienetako da. Partekatzea, gure lagunen jarduerak ikustea, eta gure kiroletako estatistikak biltzeko gaitasunak eskeintzen ditu..

https://www.youtube.com/watch?v=cZ4ZCsHClp4