Sarritan, web orri batean erregistratzera goazenean, gure Google, Facebook edo Twitterreko kontuan erregistratzeko aukera eskaintzen digu. Aukera hori oraindik ez dute web orri guztiek eskaintzen; kasu horretan, modu tradizionalean erregistratuko gara: kontua erabiltzaile-izen batekin eta pasahitz batekin.

Gaur, horretaz hitz egin nahi dugu, eta erregistro mota horrek dakartzan abantailak eta desabantailak aztertu.

Seguruenik konturatuko zinen gero eta webgune gehiagok eskaintzen digutela aukera hori.

 

    Baina zeintzuk dira abantailak eta desabantailak?

    Abantailak:

  • Oso erosoa da, ez baitago webgune bakoitzerako erabiltzailerik eta pasahitzik sortu behar.
  • Ez dituzu gako eta erabiltzaile ezberdinen izenak gogoratu beharko, Facebookeko, Googleko edo Twitterreko gure gakoekin hasiko dugu saioa.
  • Kontuaren segurtasun handiagoa: Google, Facebook… enpresek segurtasun-neurri asko dituzte. Egiaztapenaren segurtasun-neurria bi urratsetan txertatzeko aukera dago. Zer suposatzen du honek? Segurtasuneko geruza gehigarri bat gehitzen dugula saioa hasi nahi dugunean. Gehienetan, mugikorrera bidaltzen diguten egiaztapen-kode baten bidez.

    Desabantailak:

  • Erregistratzeko modu hori erabiltzen dugunean, kontuan hartu behar da web-orriak edo aplikazioak erabiltzen ari garen sare sozialaren edo plataformaren profileko informazio jakin bat eskuratu ahal izango duela.
  • Erregistro guztietan kontu baten mende egotea arriskutsua izan daiteke; gure erabiltzailea eta sartzeko pasahitza deskubrituz gero, plataforma edo sare sozial horrekin erregistratu zaren kontu guztietara sartu ahal izango zara.

Orain zeuen txanda da, zeuek erabaki behar duzue nola erregistratu!

Ezagutza gehiago izan nahi baduzu, eman izena gure “Zibersegurtasuna eta pribatutasuna sarean” ikastaroan, eta inork ez diezazula interneteko zure esperientzia garraztu.