Apirilaren 30ean sartu zen indarrean familia liburua desagertzeko araudia, 100 urtez erabili ondoren, liburu fisikoaren ordez datu-base digital bat erabiliko dugu. Etapa digital berri bat hasten da, ziur aski momentu hontan galdera desberdinak izango dituzu buruan: erregistroa nolakoa izango den? Familia fisikoen liburuekin pasatuko dena. Zalantza guzti hauek argitzen saiatuko gara gaurko sarreran. Argitu behar da orain arteko famili liburuek ez dutela baliorik galduko, baina ez dela paperezko liburu gehiagorik emango.

familia liburua

Esan dugunez, 2021eko apirilaren 30ean, Erregistro Zibilak Familia Liburua paperean emateari utzi zion, eta data hori baino lehen familia-liburua dugunok arazorik gabe erabiltzen jarraitu ahal izango dugu. Beste gauza bat da hemendik aurrera emango direnak, formatu digitalean emango baitzaizkie eskatzen dituzten guztiei.

1957ko legearen babesean lortutako paperezko  familia liburu bertsio zaharra daukagunon kasuan, erregistro zibilean eska dezakegu bertsio digitala, noski, hau dohaineko izango da.

Horrela, bi modu horietako batean erabili ahal izango dugu familia liburua urte tarte batean, harik eta, belaunaldi berriak etortze hutsagatik edo administrazio-erabakiagatik, paperezko dokumentuari edozein balio kentzen zaion arte.

Erregistro Zibileko, uztailaren 21eko 20/2011 Legea da aldaketaren erruduna. Sistema pixkanaka ezarriko da, eta Madril eta Katalunia izan dira sistema aktibatuko duten lehen erkidegoak. Pixkanaka besteerara zabalduz joanda sistema.

Lege honek ezabatu egiten du ohiko erregistro-sistema sistema indibidual batengatik, pertsona bat erregistratzen den lehen aldian kode pertsonal bat esleituko zaio, sekuentzia alfanumeriko bati dagokiona, eta erabiltzaileak Erregistro Zibilarekin egin behar dituen izapide guztietarako balioko du kode horrek. Erregistro Zibileko informazioa behar dugunean, eman diguten kodearekin sartuko gara, eta informazioa PDF batean deskargatu ahal izango dugu, pertsonaren, gurasoen edo jaiolekuaren datuekin.

Bertsio digital hau familia-nukleo bereko kideen zerrenda bat izango da, arbasoak eta ondorengoak agertuko dira, baita kideen egoera zibilean gertatutako aldaketa guztiak ere. Eskatzea guztiz doakoa dela aipatu dugu eta publikoa izango da gainera.

Erregistro-liburu fisikoen ordez datu-baseak erabiltzea aukera abantailak izango ditu herritarentzat.  Honek aukera emango digu edozein herrialdetako bulegotan izapideak egiteko, ziurtagiri telematikoak lortzeko eta, gainera, hizkuntza ofizial guztietan. Erregistro-sistema berri hau praktikoagoa da. Inskripzioak funtzionarioek kudeatzen dituzte, eta ez erregistro zibileko epaileak.

Dena digitala egitean, suposatzen da izapide burokratiko asko ezabatuko direla, eta horrekin lotutako prozesu guztiak azkarrago eta errazago egingo direla.

Familia-abokatuek positiboki baloratu dute aldaketa, dibortzioaren ondoren bikoteetan sortzen diren liskarrak murriztuko direla uste baitute.

    Osakidetzaren webgunetik zure medikuarekin hitzordua eskatzen edo zure Osasun Karpeta kontsultatzen ikasi nahi? Ikasi online zerbitzu berriak eta Euskal Osasun Sistema Publikoak eskaintzen dituen komunikazio-kanalak erabiltzen “Osakidetzarekin online izapideak ikastaroan”.