Twitter sare sozialaren aldaketa nabarmenetako bat izan da plataformak X izena hartu duela eta txoritxo urdinaren logotipo ikonikoak bilakaera izan duela; izan ere, haren ordez, X zuri bat jarri dute hondo beltz baten gainean. Gaur, KZguneatik baieztatzen dizugu ofiziala dela Twitterren domeinu aldaketa X.com-ra.
Aldaketa horren berri eman zaie erabiltzaileei plataformaren webgunean jarritako mezu baten bidez, “ongietorria x.com-era” emanez. Domeinu zaharra nabigatzailean sartzean, automatikoki domeinu berrira birbideratzen da: X.com.
X-en elementu askok aspaldi hartu zuten marka berria, hala nola kontu ofizialek, aplikazio mugikorrek eta “X Premium” harpidetzek (lehen Blue izenarekin ezagutzen zirenak), baina plataformaren URLak twitter.com izaten jarraitu zuten Elon Muskek Xrako aldaketa ofiziala egin zuenetik.
Zergatik X izena?
Musken historia X-rekin ez da berria. Bere lehen ekintzetako bat izan zen X.com, lineako zerbitzu finantzarioen konpainia bat, geroago PayPal bihurtu zena. Hasierako izen horrek jada erakusten zuen misterioarekiko zaletasuna eta X letrak ematen zituen aukera amaigabeak.
Elon Muskek X letrarekin duen obsesioa lehentasun pertsonal soil batetik harago doa; berrikuntzari, esplorazioari eta aurrerapen teknologikoari buruz duen ikuspegiarekin erabat lotuta dago.
Musken iritziz, Xk argitu gabeko ezezaguna eta ezagutzaren etengabeko bilaketa adierazten ditu. Kontzeptu horiek funtsezko zutabeak dira gizateria egungo mugetatik harago eramateko xedean.
Elon Musk Twitterreko helbidera iritsi zenetik, orain X izena duena, hainbat aldaketa esanguratsuk eraldatu dute plataforma.
Aldaketa nagusiak Xn
• Txori urdin ikonikoa kentzea: “X” izenarekin ordezkatu da. Aldaketa erradikal honek aro berri bat markatu du sare sozialaren historian, “denerako aplikazio” bihurtzeko asmoarekin.
• X Premium izeneko harpidetza sistema berria: Ordainpeko harpidetza hau aukerakoa da eta erabiltzailearen esperientzia hobetzeko funtzio gehigarriak eskaintzen ditu, hiru mailarekin: Oinarrizkoa, Premium eta Premium+, bakoitzak aurrekoak baino funtzio gehiago gehituz.
• Zenbat post irakur ditzakezun: Egiaztatu gabeko kontuek 600 bakarrik irakur ditzaketen bitartean, X Premium harpidetuta daudenek 6000 mila arte irakurri ahal izango dituzte. Hau da, hamar aldiz gehiago erabili ahal izango dute app-aren edukia.
• Feed aldaketak: Bi feed nagusi daude:”Zuretzat” eta “Jarraitzen”. Orain, “Zuretzat” eduki gomendatua ikusteko aukera duzu, bideo laburren sare sozialean, Tik Tok, gertatzen den bezala.
• Post-en edizioa: Argitaratutako post-ak editatzeko aukera.
Beste aldaketa polemikoago batzuez gain, hala nola:
Kaleratzeak: Langileen murrizketa enpresan.
Ordainketak: Ordainketak plataforman integratzea.
Adierazpen askatasun handiagoa: Permisiboagoa, desinformazioa areagotuz.
Sar ezazu zure iruzkina