2023ko maiatzean onartu zen kutxazain automatikoei eragiten dien Irisgarritasun Lege berria. Gaur, KZgunean, lege berri honetara egokitutako bankuen kutxazain automatiko berriak nolakoak izango diren azalduko dizugu.
Lege berri honen arabera, kutxazain automatiko berriek hainbat aldaketa aurkeztu behar dituzte, erabiltzaileen esperientzia hobetzeko. Joan den ekainaren 28tik, instalatzen den edozein kutxazain berriak sarbide unibertsala bermatu beharko du. Neurria nahitaez bete behar da Espainia osoan, eta teknologiatik harago doazen inplikazioak ditu, ikusmen-, entzumen-, fisika- edo ezagutza-desgaitasuna duten pertsonek modu autonomoan eta seguruan lan egin ahal izan dezaten.
Honelakoak dira kutxazain berriak
Kutxazain hauen helburua da desgaitasuna duten pertsonei banku-zerbitzuak autonomia osoz erabiltzea eragozten dieten oztopoak ezabatzea. Aldaketa honek eragina izango du bai instalazio berriko kutxazainetan, bai lehendik daudenetan, eta epeak desberdinak izango dira antzinatasunaren arabera.
Aurreko kontratuak dituzten kutxazainek 2030eko ekainaren 29ra arte izango dute, eta kutxazain zaharrek, berriz, bizitza erabilgarria agortu arte jarraitu ahal izango dute eragiketak egiten, gehienez 10 urtez. Eta instalazio berriek lehen egunetik bete beharko dute araudia.
Plan mailakatu honen helburua da erakundeentzako finantza-inpaktua minimizatzea eta ingurune irisgarriago baterako trantsizio ordenatua bermatzea.
Ezaugarriak
Aldaketak honako hauek izango dira:
- Testu zabalduak eta tamaina handiko ikurrak, irakurketa errazteko. Gainera, pantailek kontraste kromatiko handia izan beharko dute.
- Braillezko markatzaileak eta ukipen-botoi bereiziak dituzten teklatuak, ikusmen- edo mugimendu-desgaitasun duten pertsonentzat.
- Ahots bidezko jarraibideak ikusmen-desgaitasuna duten erabiltzaileentzat, pribatutasunerako entzungailuak konektatzeko aukerarekin.
- Nabigazioa errazteko ukipen interfaze intuitiboa, adinekoentzat edo esperientzia teknologiko gutxi dutenentzat ere pentsatua.
- Altuera eta antolaera, gurpil-aulkian doazenentzat edo mugikortasun murriztua dutenentzat egokituak.
Gainera, finantza-erakundeek beren langileak prestatu beharko dituzte dibertsitate funtzionala duten bezeroen arreta hobetzeko, horrela arreta humanizatuagoa eta eraginkorragoa ziurtatuz.
Egokitutako kutxazain bat identifikatzea
Zerbitzu hauek behar dituzten bezeroek beren bankuari galdetu ahal izango diote zer bulegok dituzten kutxazain egokituak. Horrez gain, erabilerari buruzko zalantzarik izanez gero, erakustaldi bat edo laguntza bat eskatzea gomendatzen da.
Erakunde batzuk beren webgune eta aplikazioetan mapa interaktiboak sartzen ari dira kutxazain irisgarriak kokatzeko, nahiz eta horien inplementazioa oraindik ez den derrigorrezkoa.
Neurri honek gizarte kolektiboen eskari historiko bati erantzuten dio, eta banku zerbitzuak eskuratzeko oztopoak ezabatzeko beharrari.
Aliantza estrategikoa
Berrikuntza hau ere aurrerapen teknologikoari lotuta dago. Kutxazain berriak banka digital inklusiboaren estrategia zabalago baten parte dira, eta datozen urteetan mugikorreko aplikazioetan, web-zerbitzuetan eta bideo-dei bidezko arreta egokituan hobekuntzak egingo dira.
Irisgarritasuna aukera izateari utzi eta obligazio bihurtu da. Eta horrekin, bankuen teknologia denon zerbitzura jartzen da. Irisgarritasuna eta digitalizazioa batera doaz.
Sar ezazu zure iruzkina